30-12-14

Ziekenzorg vakantie Middelkerke, Watersportvakantie Arnemuiden, Wellnes, Zwemmen en bowlingen, 11 dagen ziekenhuis

Van 12-19 juli was ik op jongerenvakantie in Middelkerke. Het hotel www.middelpunt.com lag op amper 800 m van een goed toegankelijke dijk en een toegankelijk strand. Het ontbijt was om 8.30 uur, het middagmaal om 12.30 uur en het 3-gangen avondmaal om18 uu.

Zaterdag 12/7 kwamen we aan rond 16 uur na zo'n 3 uur rijden. Daarna kregen we een verwelkoming van het hotel en dan de koffers uitpakken. Om 18 uur aten we en rond 20 uur maakten we kennis.

Zondag 13/7 was er na het ontbijt om 10.30 uur een welkomstwoord aan de dijk van de vakantie verantwoordelijke met drank en versnaperingen. Na het middagmaal stond er een wandelzoektocht op het programma, maar ik was heel moe en ben gaan slapen. Om 20 uur was er een foute party en ik droeg de koerskleren van Marc Wauters.

Maandag 14/7 namen we een picknick mee want toen reden we een hele dag naar een struivogelkwekerij in Sluis en daarna in de stad rondlopen. Ik kocht eigenlijk niks, uitgezonderd een ijs. In de struisvogelkwekerij konden we onze picknick opeten. Zo'n struisvogels zijn nieuwsgierige vogels. Ze kunnen heel rap lopen en zijn heel sterk.

Dinsdag 15/7 was er een wandeling op de dijk. Na het middagmaal was er een rolwagen parkoers uitgetekend op de dijk en aangezien ik een electrische rolwagen heb is een rolwagen parkoers nooit moeilijk genoeg en heb ik de hoofdprijs binnengehaald. Een sjieke pet!

Woensdag 16/7 namen we een picknick mee en gingen we een hele dag naar het Boudewijnpark. Je hebt daar een grote show van zeeleeuwen. Mooi om te zien maar geef mij maar die atracties buiten. Er was een zwiermolen, een schommel die door de vaart zwiert. Een roetsjbaan, boomstammen. Allemaal heelfijn en vooral verfrissend.

Donderdag 17/7 gingen we na het ontbijt wandelen op de dijk en na het middagmaal zwemmen in zee. Degene die me hielp wist niet dat ik dat kon, en ze verschrok zich als ze zag hoe goed het ging. Zwemmen in zee vind ik fijner dan zwemmen in een zwembad. Ik beweeg er ook makkelijker in.

Vrijdag 18/7 was er rommelmarkt op de dijk en liepen we langt de rommel. Na hetmiddagmaal gingen we naar Oostende naar het zandsculptuurfestival kijken. Er werden allemaal disneyfiguren uit films of sprookjes tentoongsteld. Veel was het eigenlijk niet. Een 5 tal jaar geleden ben ik naar het zandsculptuur festival in Blankenberge gaan kijken en toen werden er alle Europeese bezienswaardgheden tentoongesteld. Daar was veel meer aan te zien. 's Avonds namen we afscheid van de zee met een openluchtfuifke. Een paar mensen en ik aten nog een ijsje en tijdens het opeten kregen we afkoeling van een windhoos, mini orkaan. Toen liep iedereen weg. 50 m verder keek ik achterom en zag precies mist rond draaien.

Zaterdag 19/7 keerden we moe maar voldaan huis na het middagmaal.

Maandag 21-26/7 ben ik op cruise geweest met 'Het Rode kruis' op de ' J.Henry Dunant' boot. Dat is altijd heel speciaal! We stapten op in Antwerpen en vaarden voorbij Vlissingen, waar we niet konden passagieren (rondwadelen). Er zijn aangepaste gastenhutten (niveau 1). het restaurant en bar, tv (niveau 2) en een zonnedek (niveau 3).
Spijtig genoeg regende het 1 dag en dan kun je niet zoveel doen, als knutselen je niet veel zegt.

Dinsdag 22/7 konden we passagieren in Middelburg. Een ijsje eten, wat wandelen door de straatjes, shoppen. 's Avond vaarden we door naar Bruinisse.

Woensdag 23/7 kwamen we aan in Bruinisse waar we even het landschap bewonderde vanop het zonnedek en vaarden we door naar Hellevoetsluis waarwe even konden passagieren. Hellevotsluis is een klein eilandje en voortdurend bergop en bergaf. Er was een havendok waar ze schepen herstellen. Mooi wel maar geef mij maar een groot huis, winkels enzo in plaats van een erg klein huis, bijna geen winkels.

Woensdag 24/7 kwamen we in de namiddag aan in Dordrecht.

Donderdag 25/7 kwamen we aan in Gorinchem, waar ik fratsen uithaalde. We konden er niet echt passagieren, maar omdat de boot aanmeerde aan een groot park kon ik en m'n begeleider effe wandelen in het park en de aap uithangen.

Vijdag 26/7 verlieten wij het schip. Met de taxi, moe maar voldaan, naar huis.

Watersportvakantie Arnemuiden.

Arnemuiden ligt aan het Veerse meer, waar alle watersport doorging.

We kwamen in Arnemuiden in 't Zilveren Schor aan omstreeks 16.00 u. en konden al direct onze koffers uitpakken envervolgens eten. 't Zilveren Schor is een jeugdherberg en niet goed aangpast. De laatste keer, want ze gaan er luxe appartementen zetten.

Ik deed er o.a. watefietsen, kano, zeilen, zwemmen.

Allemaal watersport dus.

Tussendoor ben ik ook nog naar een aangepast wellnes center geweest. Sauna, stoomcabine, voetbad. Heerlijk!

Ik ben ook een paar keer gaan zwemmen en bowlingen, wat ik heel graag doe!

Van 6 tot 15 november was iksijtig geoeg geopereerd aan een longonsteking met ether. Gelukkig is het voorbij.