04-10-13

Arnemuiden 2013 (watersportvakantie), G-karate in 'Iedereen Beroemd' op één (dinsd.8/10)

Anemuiden 2013.

Arnemuiden ligt op 143 km van m'n opstapplaats Leuven. Het was ruim 2 u. 20 rijden met de bus omdat die nog 2 tussenstops moest maken. We verbleven er in een jeugdherberg, 'Het Zilveren schor' in zeeland. We verbleven er 6 dagen.

Dag 1: Aankomst, uitpakken en kennismaken.

Die dag deden we niet veel. Na aankomst konden we al dadelijk gaan eten. De kamer wat klaarmaken, iets drinken en kennismaken.

Dag 2: Voormiddag kano varen en namiddag waterfiets.

Op dag 2 kwamen ze alles klaarzetten zodat we konden koanoën. Het Veerse meer is groot, maar vrij ondiep met eilandjes. Dat meer wordt afgescheiden van de zee door grote dammen. In dat zoutwater meer worden veel krabben en mosselen gevangen en/of geteeld.'s Namidags ging ik waterfietsen. Ik wilde trappen en wees de begeleider achter mij.

Dag 3: Voormiddag zeilen, namiddag wandelen en iets snoepen en daarna varen op een banaan.

's Voormiddags zeilen en die kapitein zal me niet vlug vergeten, waant toen we terug in de haven waren, sprong ik overboord om naar het strand te zwemmen. Die kapitein wou me na springen, hij wist niet dat ik kon zwemmen, maar ik was al aan de overkant. Op een vakantie moet je ook eens iets lekkers snoepen, dus dat deed ik. 's Avonds speelden we een spel. Het fijnste vond ik banaan varen.

banaaan na de plons terug erop.jpgbanaan in actie.jpg

Dag 4: De hele dag kano en picknicken op een eilandje en zwemmen. 's Avonds een uitgebreide BBQ!

De hele dag kano en dan picknicken op een eilandje en zwemmen. Wel oppassen voor de krabben. Daar waren ook veel villa's op het meer en plezier boten.

Dag 5: Voormiddag zeilen , namiddag kwam mijn vriendin op bezoek en 's avonds fuiven!

Nog eens zeilen en als ,je op tempo zat, blies de wind zalig. Soms was het te koud en kon je tegen een schelp zitten wat je beschermde tegen de wind. In een schelp kun je normaal je bagage beschermen en vervoeren. Het geeft je echter ook bescherming tegen de wind. In de namiddag kwam mijn vriendin op bezoek, die eigenlijk ook mee zou gaan op vakantie, maar ze werd ziek. Toch is ze een paar uur kunnen langstkomen. 's Avonds was er de afscheidsfuif. Op zo'n fuif geef ik me altijd helemaal. De sfeer is helemaal anders. Kortom, een goede afsluiter van een vakantie

Sinds september zijn de G-karaterainingen terug begonnen en hopelijk staan we in mei of juni weer een trapje hoger.

Volgende dinsdag (8/10) komt mijn G-karate groep in 'Iedereen Beroemd' op één om 19.40 u. Tijdens een (demo)les. Ik kom er natuurlijk ook in voor.

Ik heb nu een gele gordel

Oss (begroeting in karate)